Awal Muharram detik permulaan...^___^

Assalamualaikum semua..

mcm mana hari ni? kata hm tuah, bangun je pepagi,
katakn pd diri kita sendiri bhw
aku bagus! aku hebaT! aku pembina sejarah!
jadi, mulakanlah tahun baru hijrah kita dengan penghijrahan
dari pemikiran yg jumud kepada pemikiran yg lebih kritis dan kreatif
berlandaskan syara'...
bak kata hm tuah lagi, mana ada org yg mencipta teknologi hebat dunia, ataupun sistem penerbangan tercanggih di dunia dan mengatakan diri mereka x bagus? x hebat?
logically, pastilah mereka, mengatakan diri mereka hebat, dan seterusnya meyakini
dan akhirnya terhasillah suatu kehebatan dari pemikiran mereka yang hebat?
hebat bukan kuasa pemikiran kita?
itulah antara kuasa yang ingin dimusnahkan, dikacaubilaukan oleh musuh2 islam.
mereka x mahu kita menggunakan kuasa pemikiran atau kuasa mental kita
kerana mereka tahu org2 islam yg benar2 beragama islam adalah jauh lebih hebat dari mereka. ini yg mereka takutkan.
cara mereka? mereka hasilkan produk2 yang boleh merosakkan sistem dalaman tubuh badan kita dengan produk2 picisan; snek, pewarna, jajan, majalah porno,.
dan mereka mengiklankan di setiap sudut dan mengambil setiap peluang
demi menunjukkan betapa lazatnya syurga mereka! syurga dunia!
betapa rugi andai kita tidak merasainya di dunia..
mereka meracuni fikiran kanak2 yang tidak mampu menilai dan menimbangi yg baik dan buruk dengan mengumpan mereka dgn cartoon2, crite2 yg lgsung tiada input ilmiah, pendidikan mahupun adab. hanya sekadar crite untuk mengambil dan melengahkan masa kita!
tujuan mereka? hanya ingin melihat umat islam musnah! binasa!! dan terhapus!!!
Solusi? kita tambahkan lagi kebencian kepada mereka dengan menghidupkan kembali cara hidup islam.. they hate us because we're muslim. then, we must make them hate us more by living in islam with islam.. Slamat berhijrah!
Salam muhibbah. Salam bahgia. dan Salam maal hijrah
bersama mengutip kembali kegemilangan kita!

Ke-2: Kepentingan Bahasa Arab

Point Pertama:
aku nak sentuh tentang erti kita bertutur bahasa arab?dan mengapa?Sekarang
budaya arab terutamanya di mesir sekarang ni, mereka bertutur bahasa ammi
mereka,iaitu bahasa pasar yang mereka bangga2kan. Payah nak jumpa orang
mesir yang bertutur bahasa arab fusha,iaitu bahasa baku mereka, kecuali
orang2 luar:
rusia cina thailand indonesia eropah u.s. (orang2 inggeris) dan komuniti
asia yang TERramai di kahera/mesir: MALAYSIA!!

Mereka orang arab yang bertutur fusha dianggap kolot,kurang2 pun,orang akan
gelakkan dia.
Dan semakin hari semakin merosot bahasa mereka. Dan harapan untuk
membetulkannya sangat tipis.

Macam ni lah, aku bawa contoh yang lebih dekat.
-Kenapa FOREIGN(Melayu Cina India),pabila mereka bertutur MALAYINGLISH,
INDIA-INGLISH, CININGLISH, kita kata mereka tidak mengerti BAHASA INGGERIS
yang sebenar?
-Kita lebih selesa menggunakan,BAHASA SANTAI(Bahasa anak muda2 kita)
-Kita mengatakan "Ko nih skema gile pakai bahasa standard melayu!"
-Kenapa kita ANGGAP orang melayu yang FASIH berbahasa inggeris LEBIH MAJU
drpd orang melayu yang fasih berbahasa melayu?

Contoh kata kita berkerja dgn syarikat luar,dan meninggalkan syarikat
tempatan,dengan mengatakan "tempatan punya KOLOT! TAKDE STANDARD!". Hakikat
sebenar, kita orang tempatan.
Seolah2 kita menCABUL Bahasa Ibunda kita sendiri, tanpa disedari.
Kita nak namakan orang yang macam ni, apa? Pembelot, Pengkhianat, Derhaka.

Tanya diri ini: Mengapa perlu aku membangga2 atau mengguasai dengan bahasa,
yang tiada kaitan langsung dengan bangsaku, BAHKAN, TIADA KAITAN LANGSUNG
DENGAN AGAMAKU!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Sambungan Ke-3 Insyaallah: Kenapa Menguasai Bahasa Asing?

Bowling For All

this is a msg from sis musfirah..

salam kawan2! Hari sabtu nih(12Disember) dijemput datang beramai2 ke alamanda pd pukul 10 pg (mula berkumpul) utk bowling. Baik? =)
Don't worry kpd yg minggu ni x dapat, insyaAllah minggu depankte berkumpul jugak okay?
sila sebarkan msg in~

ada pape hal, contact musfirah.

ps: wais, aku cabar ko turun skali lg. wakakaka.